“Zem neumiera, Zem je zabíjaná - a tí, ktorí ju zabíjajú, majú mená a adresy!”

Banner: Existence 1/2013

15 novembra 2008

Ja som proti!

Vyrástli sme s konzervatívnym názorom žien v kuchyni, kým muži prichádzajú domov z práce a deti sa pýtajú: "Čo je na večeru?" Aj ja som žil takýto život ako dieťa. Otec robil vo fabrike, mama bola doma a väčšina mojich priateľov boli na tom rovnako. Bolo sympatické vidieť rodičov pracovať a starať sa o domácnosť spoločne. Samozrejme na tomto vzorci úloh nieje nič zlé, pokiaľ majú obaja možnosť voľby v súlade s faktom, že obaja jedinci (muž aj žena) sú si rovní. Ak si žena alebo muž vyberie domácnosť, kto som ja aby som tvrdil, že je to zlé? Som za možnosť voľby, je to jednoduché. Hoci mojim problémom je, že hlavne mnohé ženy si nevyberajú. Vybrala si za ne ich rodina, manžel. Stále to vyzerá ako štandardný vzor ... divné, nie?

Prežili sme tu už toľko vedúcich politických strán a každá z nich hlboko sympatizovala s heslom "Rodina, základný kameň spoločnosti". Mnohé strany sú silne kresťansky založené, alebo konzervatívne. Chcú udržať staré hodnoty, starý spôsob života. Ľudia z týchto strán vyzerajú, akoby chceli návrat do stredoveku.

Väčšina z nás stále verí v tieto hodnoty, rodinnú tradíciu, cirkev a spolu s tým podporujú myšlienku žien podriadených mužom. Nemusím vysvetľovať akú úlohu hrá cirkev v presadzovaní tohoto názoru ... musím? To, čo chcem povedať je, že ženy sú stále utláčané toľkými spôsobmi a toto je len malý príklad. Aj keď si myslím, že tento príklad je najhorší. Pretože, čo je horšie než nechať tisíce ľudí veriť, že konzervativizmus a tradičné úlohy sú riešením spoločnosti? Čo je horšie ako nechať ľudí voliť stranu, ktorá presadzuje názory hodné opovrhnutia? Myslím, že musíme dať najavo, že sme proti takému to spôsobu myslenia. Musíme veriť v ideu pokroku. Mali by sme vyvinúť myslenie a hľadať spôsoby ako žiť, nie stáť a mlčať, lebo je ľahšie podrobiť sa. Je tak jednoduché robiť to, čo chcú ostatní. Je ľahké následovať. Ja nie som následovník a nepodvolím sa. Vyjadrujem svoj názor. Ja som proti!

Som proti názoru, že ženy, či muži majú už určenú úlohu v spoločnosti bez možnosti výberu. Som proti tomu, že ženy a muži sú produktom konzervatívnej a hlavne mužmi ovládanej spoločnosti. Chcem si sám vybrať a chcem, aby si vybrali moje priateľky bez toho, aby boli ihneď odkopnuté niekam do kuchyne. Môžeme to zmeniť!

Žiadne komentáre:

wildandfree kolektív Copyright © 2011 | Template created by O Pregador | Powered by Blogger